Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16471
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЯзик, Ольга-
dc.contributor.authorГончарук, Віталій Володимирович-
dc.contributor.authorМакаревич, Ілона Миколаївна-
dc.date.accessioned2024-04-28T16:47:22Z-
dc.date.available2024-04-28T16:47:22Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationOlha Yuzyk, Vitalii Honcharuk, Makarevich Ilona. Method of application of YouTube in conducting integrated lessons of natural and mathematical cycle of basic secondary education in the New Ukrainian School. Contemporery technologies in the educational process. Monograph 40. Eds. Magdalena Wierzbik-Strońska & Galyna Buchkivska. Katowice, Poland, 2020; Publishing House of Katowice School of Technology, 2020; ISBN 978-83-957298-7-4, Р. 36-41.uk_UA
dc.identifier.isbn978-83-957298-7-4,-
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16471-
dc.descriptionchrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://www.wydawnictwo.wst.pl/uploads/files/83e9d88fa92c2215d9d7a9e1c031c547.pdfuk_UA
dc.description.abstractThe article considers the peculiarities of the use of YouTube video hosting in conducting integrated lessons of the natural-mathematical cycle of basic secondary education in the New Ukrainian School. The efficiency of application is described and the motivating function of videos is determined. The article considers the expediency of using video films in lessons in basic secondary school, demonstrates the application of methodological recommendations for the processing of video clips. Examples of the use of YouTube video hosting at different stages of integrated lessons of the natural-mathematical cycle are shown. The article describes the research of domestic and foreign psychologists and educators on the impact of visual perception on memory, attention, thinking. Examples of successful use of video in conducting integrated lessons are given. On the basis of research, the expediency of using YouTube video hosting in conducting integrated lessons of the natural sciences and mathematics cycle in basic secondary school in accordance with the concept of the New Ukrainian School. Describes which video content is the most popular among elementary school students.uk_UA
dc.publisherPublishing House of Katowice School of Technologyuk_UA
dc.subjectYouTubeuk_UA
dc.subjectІнтегровані урокиuk_UA
dc.subjectСередня освітаuk_UA
dc.subjectНова українська школаuk_UA
dc.titleMETHOD OF APPLICATION OF YOUTUBE IN CONDUCTING INTEGRATED LESSONS OF NATURAL AND MATHEMATICAL CYCLE OF BASIC SECONDARY EDUCATION IN THE NEW UKRAINIAN SCHOOLuk_UA
dc.title.alternativeМЕТОДИКА ЗАСТОСУВАННЯ YOUTUBE У ПРОВЕДЕННІ ІНТЕГРОВАНИХ УРОКІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ ОСНОВНОЇ ТА СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ ОСВІТИ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІuk_UA
dc.typeBook chapteruk_UA
Розташовується у зібраннях:Природничо-географічний факультет



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.