Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15110
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМельникова, Ольга Миколаївна-
dc.date.accessioned2022-12-08T07:49:52Z-
dc.date.available2022-12-08T07:49:52Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationМельникова О. М. Безпечний освітньо-виховний простір як середовище для здійснення превентивної роботи з дітьми в закладі дошкільної освіти. Ввічливість. Humanitas, 2, 2022. С. 31–37uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15110-
dc.description.abstractУ статті порушується проблема, викликана потребою суспільства у формуванні сучасного молодого поко-ління. Мета статті полягає у науково-теоретичному осмисленні організації безпечного освітньо-виховного про-стору та умов забезпечення ефективного розвитку особистості дитини в закладі дошкільної освіти у контексті здійснення превентивної роботи.Проаналізовано погляди та узагальнено ідеї відомих дослідників щодо порушеної проблеми дослідження. Роз-крито змістове наповнення понять: «освітнє середовище», «освітньо-виховний простір», «безпечний освітньо-виховний простір закладу дошкільної освіти».Визначено основні характеристики освітньо-виховного простору, що зумовлюють реалізацію його потенціа-лу. Безпечний освітньо-виховний простір закладу дошкільної освіти схарактеризовано як вільне і активне серед-овище, в якому дитині комфортно перебувати, яке стимулює її пізнавальну і фізичну активність, підтримує її позитивні моральні якості, творчі здобутки, викликає почуття гордості за приналежність до цього середовища і почуття відповідальності за ті дії і вчинки, що відбувається в її безпосередньому оточенні.Виокремлено основні ознаки безпечного освітньо-виховного простору закладу дошкільної освіти в контексті здійснення превентивної роботи: якість міжособистісних взаємин і діяльності, які визначають позитивні чин-ники (повага до особистості, довіра, доброзичливість, співпраця, співчуття, співпереживання, взаємодопомога, підтримка, толерантність, повага до членів групи, до іншої думки, позиція «Ми» тощо), а також негативні чинники (агресивність, конфліктність, ворожість, маніпулятивність тощо).Доведено, що безпека як освітньо-виховного середовища закладу дошкільної освіти, так і безпека в цьому середовищі особистості дитини, яка перебуває у стані позитивного світосприйняття, комфорту, різнобічного інтересу та формування правильної картини світу є запорукою здійснення ефективної превентивної роботи в закладі дошкільної освіти.Встановлено, що заклад дошкільної освіти стає безпечним освітньо-виховним простором при дотриманні умов: забезпечення формування особистості дітей дошкільного віку, в т. ч. здоров’язбереження; здійснення діа-гностико-корекційної роботи щодо недоліків розвитку; врахування індивідуальних, вікових особливостей розви-тку та саморозвитку; розвиток міжсуб’єктної взаємодії за алгоритмом «педагог – сім’я – дитина».uk_UA
dc.publisherВвічливість. Humanitasuk_UA
dc.subjectпревентивна робота,uk_UA
dc.subjectезпечний освітньо-виховний простірuk_UA
dc.subjectдіти дошкільного вікуuk_UA
dc.subjectрозвиток особистостіuk_UA
dc.subjectаклад дошкільної освітиuk_UA
dc.titleБезпечний освітньо-виховний простір як середовище для здійснення превентивної роботи з дітьми в закладі дошкільної освітиuk_UA
dc.title.alternativeБезпечний освітньо-виховний простір як середовище для здійснення превентивної роботи з дітьми в закладі дошкільної освітиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
629-Текст статті-1178-1-10-20220627.pdf395,34 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.