Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/11678
Назва: | Corrective opportunities of the use of art therapy methods in a teacher-defectologist‘s work |
Автори: | Демченко, Ірина Іванівна Білан, Валентина Андріївна |
Ключові слова: | учитель-дефектолог корекційно-педагогічна діяльність корекція арт-терапія види арт-терапії діти з порушеннями психофізичного розвитку |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | ТОВ «ТВОРИ» |
Бібліографічний опис: | Demchenko I., Bilan V. Corrective opportunites of the use art therapy methods in a teacher-defectologist’s work. Проблеми освіти: збірник наукових праць. ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Вінниця: ТОВ «ТВОРИ», 2019. Вип. 91. С. 130-134. |
Серія/номер: | УДК;37.036: 378 |
Короткий огляд (реферат): | У статті визначено корекційні можливості використання методів арт-терапії в роботі вчителя-дефектолога, обґрунтовано зміст, форми та методи арт-терапевтичної роботи з дітьми, які мають порушення в психофізичному розвитку; доведено, що одним із напрямів в корекційній роботі дефектолога належить арт-терапії, що ґрунтується на розумінні людини як творчої особистості, котра з певних причин обмежена фізичними і психічними порушеннями. Виявлено базові чинники дії методів арт-терапії в гармонізації розвитку особистості дитини з особливими освітніми потребами та процесу їхньої інтеграції у суспільство, які визначаються наступними принципами: системності занять; гуманістичної спрямованості арт-терапевтичного процесу, який визначає необхідність гармонічного сполучення цілей суспільства і особистості, орієнтації арт-терапевтичного процесу на особистісні можливості дитини, її інтереси і потреби; єдності діагностики і корекції, які відображають цілісність процесу надання арт-терапевтичної допомоги у процесі розвитку дитини. Звертається увага на тому, що арт-терапевтична робота будується на основі принципу врахування структури дефекту і потенційних можливостей дитини «зони найближчого розвитку», тобто врахування здібностей дитини, яка має будь-яку структуру дефекту, а у процесі співробітництва з дорослими дитина може освоювати і засвоювати нові засоби дій. Визначено, що на відміну від більшості корекційних методик, арт-терапія використовує «мову» візуальної та пластичної експресії, що особливо актуально в роботі з дітьми, що мають порушення у розвитку і для них невербальна експресія є більш природною, тому мета арт-терапії полягає в корекційній та терапевтичній дії мистецтва на дитину і виявляється в перебудові психотравмуючої ситуації за допомогою музики, живопису, казок, ляльок, драми, виведенні почуттів та переживань через художньо-творчу діяльність. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/11678 |
ISBN: | 978-617-7742-49-4 |
Розташовується у зібраннях: | Факультет дошкільної та спеціальної освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Проблеми освіти_Демченко.pdf | 211,64 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.